Biocat organitza la jornada "Nous models animals preclínics per a una recerca més eficient" a Lleida
Els nous models d’animals ofereixen un ampli abast de possibilitats per millorar en temps i cost la recerca

La recerca preclínica representa gran part de l'activitat a la BioRegió de Catalunya, però no tots els usuaris coneixen l'ampli abast de possibilitats que ofereixen els nous models d'animals, i el benefici en temps i/o cost que poden aportar en cada etapa de la recerca.

Biocat, en col·laboració del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), organitza la jornada tècnica Nous models animals preclínics per a una recerca més eficient, el dia 13 d'octubre a Lleida. L'objectiu és ampliar el coneixement, fomentar les col·laboracions i permetre a les empreses millorar els seus processos de recerca, utilitzant en cada etapa el model més adequat.

La jornada va dirigida a investigadors, empresaris i professionals d’empreses biotecnològiques, farmacèutiques i de tecnologies mèdiques que desenvolupen els models o que els necessiten per avançar en la recerca. Per facilitar el trasllat de Barcelona a Lleida, Biocat posa a disposició dels interessats un servei d´autobús.

La inauguració anirà a càrrec del Dr. Albert Sorribas, vicerector de Política Científica i Tecnològica de la Universitat de Lleida (UdL), i la Dra. Montserrat Vendrell, directora general de Biocat. Tot seguit, el Dr. Santiago Planas, director Científic del PCiTAL i el Dr. Xavier Matias-Guiu, director Científic de l'IRB Lleida, explicaran l´encaix del Parc dins la recerca biomèdica que s'està duent a terme a Lleida.

Durant la sessió es parlarà sobre l´optimització de models preclínics en diferents àmbits i noves alternatives, que comptarà amb la intervenció del Dr. Daniel Ramon, director Científic i conseller delegat del CSIC-Biópolis. També, dels nous models preclínics per a una recerca més eficient (rosegadors biològics i transgènics, porcs, models aquàtics i la Drosophila), que comptarà amb les intervencions d´experts com el Dr. Francesc Mitjans, Biomed Division Manager de Leitat Technological Center; la Dra. Fàtima Bosch, directora del Centre de Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); el Dr. Carlos Palazuelos, director de l’Àrea Quirúrgica de l'Hospital virtual de Valdecilla; el Dr. Martin Caballero, director de l'Estabulari del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB); i el Dr. Andreu Casali, investigador associat a l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB Barcelona).

Al final de la jornada es farà una visita guiada al centre de recerca biomèdica en el sector porcí de Torrelameu (CIFTYA) i de l'estabulari de rosegadors de la UdL.

17 de febrer de 2012 :: Redactada per Daniel Sanchis

Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques 2020